sábado, 15 de marzo de 2008

TASCA 3

1. Títol, autor i referència bibliogràfica

Títol: Tendencies en educació en la societat de les tecnologies de la informació.

Autor: Jordi Adell.

Referència bibliogràfica: Adell J. (en prensa). Tendencies en educació en la societat de les tecnologies de la informació. En M. Area (Coord.): Educar en la societat de la informació. Bilbao: Descleé de Bower.

2. Nom del alumne

Nom: Badenes Roig, Adam.

3. Assignatura i curs

Asignatura: Noves tecnologies apliades a l’educació.

Curs: 2n Magisteri E.F.

4. Objectius del text

- Fer coneixedor al lector de la importància que estàn prenent les noves tecnologies en la societat i especialment en l’educació. A més, destacar el impacte que causen en nosaltres.
- Destacar l’evolució de les tecnologies de la informació, partint en la prehistoria en el llenguatge, passant per l’establiment dels signes, aparició de l’imprenta i per últim aplegant a l’època de la digitalització en la qual estem a dia de avui.
- La digitalizació suposa un gran cambi en el tractament de la informació, aquest fet influiex en el coneixement de les persones, per tant també ho fa en l’educació. El text busca fer conscient al lector d’aques fet.
- El objectiu principal del document considere que es el següent: promoure una educació que estiga mes relacionda amb les noves tecnologies. De manera que es reciclen els materials didàctics i els docents i discents adaptant-se a les noves tecnologies. Deixant de costat els soports materials i basant-se en els soports digitals. El que es preten es que el alumne actue com un element actiu, ja que té a l’abast de la seua mà l’accés a informacions (internet, enciclopedies electròniques...); d’aquesta forma es busca que el mestre deixe de ser una font de transmissió continua de informació i passe a ser un tipus de guia-instructor.

5. Estructura del text

L’estructura del text es divideix en diverses parts, entre elles distinguim les següents:
- Introducció: En aquesta part, s’estableix una aproximació a la situació en la que es viu actualment en relació a les tecnologies i com s’ha aplegat a aquest punt. També s’estableix la relació complexa entre l’home i la tecnologia.
- Evolució de les tecnologies de la comunicació i de la informació: En aquesta part del text es comenten les etapes d’evolució dels humans en la historia fins a aplegar al mon digital.
- Les noves tecnologies de la informació i comunicació i la seua repercusió: Es comenten totes les influencies i les conseqüencies de l’aparició de les noves tecnologies i la repercusió que les mteixes tenen en els nostres dies.
- Cap a la societat del aprenentatge: En aquesta última part del document, s’intenta enfocar l’educació a partir de la utilització de les noves tecnologies. El objectiu principal es que l’alumne actue coma element actiu. Es preten sentar les bases par a que els centres educatius i els seus components es relacionen amb les tecnologies.

6. Conclusió de l’autor

Pense que la conclusió de l’autor esta molt relacionada amb la finalitat d’aplicar les noves tecnologies a l’activitat dels centres educatius. Per a que aquest fet es puga dur, segons l’autor, s’ha de partir del principi de que les persones estàn formant-se durant tota la vida i han de ser capaços de reciclar-se. D’acord amb aquest principi, l’autor manté que s’han de crear uns nous entorns d’ensenyament allunyats de les aules relacionades amb el mètode tradicional. De manera que s’amplien els escenaris d’actuació i es propose un paper mes actiu dintre de l’alumnat, de forma que aquest tinga un caràcter investigador, a partir de les diverses fonts d’informació amb les que compta. D’acord amb l’autor s’haurà de produir un canvi en les actuacions de les institucions educatives que hauràn d’oferir plans d’educació a distància. Per últim s’haurà de reciclar la tasca dels docents, de manera que deixen de ser uns tranmisors d’informació i pasen a ser uns guies de l’alumnat, cal destacar la importància de tenir uns materials didàctics adecuats per a que l’alumnat siga capaç de treballar amb lesnoves tecnologies.

7. Anàlisi del text

Estic d’acord amb el que Jordi Adell ha narrat al llarg del document, pense que es molt important l’aplicació de les noves tecnologies a l’educació i per tant que es puga dur a terme un reciclatge de tots els estaments educatius que colaboren en la formació dels nens. Amb aquesta educació, els alumnes estàn mes preparats per a una realitat cada volta mes relacionada en el mon digitalitzat i d’aquesta manera els mateixos alumnes estaràn en una posició més òptima per a participa en el mon social amb tota destresa.
Personalment, pense que l’autor del text ha sabut transmetre els objectius que anteriorment hem establert, ja que amb el seu raonament ens ha fet partícips de la necessitat d’executar una educació de nivell tecnològic.

No hay comentarios: